dinsdag 18 februari 2014

Mijn Relax tips voor het slapen

Ik heb de laatste dagen dat ik echt niet kan slapen, ik irriteer me rot! Soms lig ik door de weeks pas om half 12 te slapen terwijl ik kwart over 6 moet opstaan. Ik heb een paar dingen uitgeprobeerd en ik moet zeggen, het lukt wel. Lees snel verder voor de tips!


Asmr video's
Ik ben dol op Asmr video's! Weet je nog niet wat asmr is? Klik hier om de uitleg van Mascha van Beautygloss te horen. Als je in bed ligt en je gaat een Asmr video kijken? Dan als het goed is word je slaperig. Ik heb het geprobeerd en het klopt inderdaad. Ik legde mijn telefoon weg en deed mijn ogen dicht en een tijdje later viel ik in slaap terwijl ik normaal wakker lig! Kun je niet slapen? Kijk asmr!

Warme chocomelk
Ik drink bijna nooit warme chocomel, tot nu. Bijna iedere avond drink ik warme chocomelk. Dat komt omdat ik daar heel erg relaxt van word. Ik denk dat het per persoon anders is, dus probeer het is uit en kijk of het helpt!

Een rustige omgeving
Je slaapkamer bepaalt ook een beetje hoe je slaapt. Slaap niet in een te lichte kamer en kaarsen kunnen niet ontbreken!

Muziek luisteren
Muziek luisteren, wel zachtjes, helpt ook. Wat beter helpt is rustige muziek.

Een vast tijdstip op te slapen
De meeste kinderen krijgen een vast tijdstip van hun ouders om te slapen. Heb jij dat niet? Zorg er dan voor dat je rond dezelfde tijd gaat slapen. Zo krijg je een routine in je hersenen die weet dat je dan slaperig moet worden.

Doe iets rustig voordat je gaat slapen
's avonds ben ik meestal druk bezig met leren en school. Doe dat in de middag! Je strest dan teveel voordat je gaat slapen,. Dus wees ongeveer een half uurtje rustig voordat je gaat slapen. :)


Dit waren mijn slaap tips en vergeet niet dat dit bij mij werkt. Kijk wat jou helpt en probeer zoveel mogelijk als je maar rustig blijft!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten